YSWC
Welcome to YSWC! Feel free to log in or register!

YSWC

Yakima Salt Water Club
 
HomeHome  CalendarCalendar  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  
Latest topics
» yellow tang with red stuff on it
Sat Dec 22, 2012 1:47 pm by Ed Hahn

» hello...new to the area
Tue Jan 31, 2012 10:46 pm by louphaen

» The Coral Reef Aquarium
Mon Dec 19, 2011 2:33 am by rouwraip

» Rose anenome
Sun Oct 09, 2011 10:22 am by Ricardo

» Hello all!
Sun Sep 18, 2011 10:57 pm by Reef safe eel

» Seth's 180
Mon Jul 18, 2011 12:20 pm by Tony Vargas

» Wrasse Heaven
Sat Jul 16, 2011 11:51 am by Tony Vargas

» Tank Hoods
Sat Apr 16, 2011 7:45 pm by GDSawyer

» anybody stop by this site anymore?
Wed Feb 16, 2011 6:47 pm by NaTe

Who is online?
In total there is 0 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 0 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 17 on Sun Jun 30, 2013 9:44 am
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

Share | 
 

 Jacob's 24g Aquapod

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
AuthorMessage
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Thu Jun 03, 2010 10:39 pm

All my acan frags are too small to frag lol. Well most but I want them to get a little bigger. I don't have too much to trade though haha, some horizons zoanthids...

Congrats Joey! They grow fast, mine is just branching now, not making new heads, it is pretty cool.

Plate from fragglereef and brain from austinaquafarms Smile
Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
Joey



Posts : 152
Join date : 2009-04-18
Age : 28
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Thu Jun 03, 2010 10:42 pm

your tank is lookin good...yeah mine are all clumped together none are too long...would you be interested in a GB anywhere?
Back to top Go down
View user profile
Primewish

avatar

Posts : 45
Join date : 2009-04-26

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Fri Jun 04, 2010 12:05 am

My bad I mention my Duncan is a 6+ heads.
Back to top Go down
View user profile
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Fri Jun 04, 2010 12:35 am

Ummm maybe later, saving for a camera lens at the moment Smile

Ahh sweet. Feed it often and they grow like crazy!!!

Also, just won a Maxi Mini Anemones on NR. This one:

Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Sun Jun 20, 2010 3:28 pm

Cleaned up the tank, did some water changes, new pics!








Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
NaTe

avatar

Posts : 281
Join date : 2009-08-29
Age : 32
Location : Yakima Wa

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Sun Jun 20, 2010 6:46 pm

to bad the blue spot jumped< that was a cool fish i think you need to try another one. looks good dude
Back to top Go down
View user profile
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Sun Jun 20, 2010 7:39 pm

Thanks!

Yea I am thinking about doing that actually.....they are pricey though haha.
Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
Primewish

avatar

Posts : 45
Join date : 2009-04-26

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Sun Jun 20, 2010 8:02 pm

Only 80 bucks in tri citys
Back to top Go down
View user profile
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Sun Jun 20, 2010 8:05 pm

Hmmmmmmm. Gotta include gas and what not. We will see....hmmmmm
Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
Primewish

avatar

Posts : 45
Join date : 2009-04-26

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Sun Jun 20, 2010 8:09 pm

I tend to go once a week. So let me know.
Back to top Go down
View user profile
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Mon Jun 21, 2010 1:08 pm

Alright. Saving for a lens and a car right now though haha Razz
Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
NaTe

avatar

Posts : 281
Join date : 2009-08-29
Age : 32
Location : Yakima Wa

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Mon Jun 21, 2010 1:17 pm

jacob i read somewhere that Blue spots tend to jump out of water hotter that 80F. I guess they like it a bit cooler. something to think about
Back to top Go down
View user profile
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Mon Jun 21, 2010 3:26 pm

I saw that as well. I have actually be slowly lowering my tank temp. It stays 80 or lower now.

Ahhh got 4 wisdom teeth taken out a couple hours ago....painful.
Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
NaTe

avatar

Posts : 281
Join date : 2009-08-29
Age : 32
Location : Yakima Wa

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Mon Jun 21, 2010 4:31 pm

aww man that sucks. been there done that, i had a piece of lettuce stuck i a hole all day one day and it drove me nucking futs.

I did the same thing on tank tem i am now running my tank at 76.5 to 78 max and i like it. chiller has only came on once this year so far
Back to top Go down
View user profile
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Mon Jun 21, 2010 4:38 pm

Haha oh man that would be killer. It is the first day, so all liquids for me lol.

I need a good heater, one with a digital read out. My room is always at 69 degrees (haha) because I hate it set at that with my window AC. Any recommendations? I guess there are some nice ones out there.
Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
NaTe

avatar

Posts : 281
Join date : 2009-08-29
Age : 32
Location : Yakima Wa

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Mon Jun 21, 2010 5:15 pm

not really on the heater man i have tried a few and the best luck so far was with the reefkeeper lit i got with the itemp probe to control my heater and chiller other wise the temp sensors always are un acurate or have too big fluctuation
Back to top Go down
View user profile
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Mon Jun 21, 2010 5:34 pm

Yea. Dang, I don't really want to get a RK, hmmmm
Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
NaTe

avatar

Posts : 281
Join date : 2009-08-29
Age : 32
Location : Yakima Wa

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Tue Jun 22, 2010 12:20 am

i think there like $90 @bulkreefsupply i think thats pretty cheap (being that an extra power strip costs $90 and you dont get a head unit or the temp probe, tell me how that works????) or look for a ranco. I think i herd the finexx (sp?) heaters work pretty well. never looked for a small nano size though
Back to top Go down
View user profile
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Tue Jun 22, 2010 12:54 am

Hmm I might actually get one. Gotta get a car (Thinking extended cab pickup) and a new camera lens for the vacation to alaska I am going on.

Yea I will do some research on that too, I dunno about nano ones either haha!
Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
NaTe

avatar

Posts : 281
Join date : 2009-08-29
Age : 32
Location : Yakima Wa

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Tue Jun 22, 2010 11:41 am

i would consider it as well if i were you because they give you a lot of control over heating/cooling witch is nice and don't know if you have it already, but the MCL module that runs LED's is pretty cool for moonlights and it runs on the real lunar cycle and there dimmable from 1-100. It could time your lights (Big Deal i know lol) But being able to Control Temp when your there and if your not there is nice for $90 is good price. i think it cost $90 to $120 for a ranco controller that just does heating/cooling
Back to top Go down
View user profile
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Tue Jun 22, 2010 11:50 am

So wait does the RKL do this?
Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
NaTe

avatar

Posts : 281
Join date : 2009-08-29
Age : 32
Location : Yakima Wa

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Tue Jun 22, 2010 11:58 am

yes
Back to top Go down
View user profile
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Tue Jun 22, 2010 12:18 pm

Gaaaaah another thing to buy.

On my list to buy:
Reef Keeper Lite
Ricordea
Some favia
70-200 IS Canon Lens
A pickup

Wanna help haha?
Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
NaTe

avatar

Posts : 281
Join date : 2009-08-29
Age : 32
Location : Yakima Wa

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Tue Jun 22, 2010 1:42 pm

rearrange this to order of importance

On my list to buy:
A pickup
Reef Keeper Lite
70-200 IS Canon Lens
Ricordea
Some favia

Cant Help my list is wayyyy longer than yours!
Back to top Go down
View user profile
Jacobnano

avatar

Posts : 423
Join date : 2009-04-15
Age : 107
Location : Yakima

PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   Tue Jun 22, 2010 1:46 pm

Haha that is true. If you know where I can get a pickup, let me know Razz

Yea, seems like everyone does Razz
Back to top Go down
View user profile http://jacobswebsite.tk
Sponsored content




PostSubject: Re: Jacob's 24g Aquapod   

Back to top Go down
 
Jacob's 24g Aquapod
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 5Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Article: Jacob E. Bang for Holmegaard Glasværk
» Holmegaard Ice Bucket - Jacob E. Bang
» Kastrup Glas - 'Capri' Series by Jacob Bang, 1961
» CollectA 2015: FARMLIFE - Jacob's Sheep (88728)
» Hall of Fame (Tournament Winners)

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
YSWC :: Questions & Info :: Tanks & Equipment-
Jump to: